اسفار حنه

ثم کثرة الاسفار، ثم ترک الاکتساب، ثم تحریم الادخار

اسفار حنه

ثم کثرة الاسفار، ثم ترک الاکتساب، ثم تحریم الادخار

گلریز

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱ ب.ظ

نوشتی "می‌خواهم مسافر باشم.. با همان نگاه ساده کودکی‌ها.. که چه ساده پرسیده می‌شدیم.. می‌خواهید چه کاره شوید؟ و من امروزها هنوز می‌دانم که می‌خواهم مسافر باشم.. مسافر؟.. می‌خواهم مسافر باشم.. مسافر راه‌های ایران! آری می‌خواهم به جای سر کار، بروم سراغ زندگی.. هر روز.. استخدام جاده و کوره‌راه‌هایی که به دهکده‌های هم‌زبان می‌رسند، مهمان مردمانی که تنها نامشان را، ایل و تبارشان را.. در کتاب‌های جغرافیا دیده‌ایم.. شاید فرصتی باشد هنوز تا خودشان را ببینم و روزها و شب‌هایشان را.."

و من به این فکر می‌کنم که در همین سفر بود که دوستی ما آغاز شد و در پیچ و خم همین جاده‌ها و کوره‌راه‌ها بود که پر و بال گرفت. کشف همین جنون مشترک به جاده، به دربه‌دری و آوارگی، بود که دل‌هامان را به هم مایل کرد و لمس همین رنج-پارادوکسِ مشترک سرِ کار-سراغِ زندگی بود که زبان مشترک ما را ساخت و با وجود همه‌ی تفاوت‌ها احساس نزدیکی را به ما عطا کرد. از آن اولین هم‌راهی از سر اتفاقِ آن سفر پراتفاق -که همه ماجراهای عجیب و پردامنه‌اش به کنار، تو و فرزان جان را از آسمان‌ها برایم به ارمغان آورد- تا همه‌ی هم‌راهی‌های از سر اختیار و شوق بعدش، همه‌ی جاده‌های اصلی و فرعی و همه‌ی توقف‌های مکرر و مبسوط و راه به راهمان، تا همین حالا، که این همه دوریم.

پنهان نمی‌کنم که گرچه این ایام باز پیشه دل و زبانم خاموشی شده و به شکل شرم‌آوری ظاهرا ناپیگیر حال و احوالت، ولی مثل بیشتر وقت‌ها یادت لطیف و مهربان ذهن و قلبم را می‌نوازد و کتمان هم نباید بکنم و نمی‌کنم که با همه‌ی سفرگریزی این روزهای جسم و جانم، به شکل غیرقابل‌انکاری ضعف‌رفته‌ی لحظات کوتاهی‌ام که گوشه کنار شلوغی جمعی یا در میانه‌ی جلسه‌ای، از پس سر این و آن نگاه می‌کردیم هم را و می‌خواندیم حال هم را و بعد فقط لبخندی.. که نه فقط لبخندی، که کائناتی میانمان جابجا می‌شد.

نظرات  (۱)

نکنه هیچ هایکری؟
سفر خوده زندگیه...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی