dévoilé
و بعضی بندگان باشند که حق تعالی حجاب از پیش نظر ایشان برگیرد تا آن جمله مقامات که عبور کردهاند از روحانی و جسمانی باز بینند و گاه بود که در وقت تعلق روح به قالب بعضی را از نسیان محفوظ دارند، اظهار قدرت و اثبات حجت را، چنانک شیخ محمد کوف رحمه الله در نیسابور حکایت کردی که شیخ علی موذن را دریافته بود که او فرمود مرا بر یادست که از عالم قرب حق بدین عالم میامدم روح مرا بر آسمانها میگذرانیدند. به هر آسمان که رسیدم اهل آن آسمان بر من بگریستند گفتند دیگرباره بیچارهای را از مقام قرب به عالم بعد میفرستند، و از اعلی به اسفل میاورند و از فراخنای حظایر قدس به تنگنای زندانسرای دنیا میرسانند. بران تاسفها میخوردند و بر من میبخشودند. خطاب عزت بدیشان رسید که مپندارید فرستادن او بدان عالم از راه خواری اوست به عز خداوندی ما که در مدت عمر او در آن جهان اگر یک بار بر سر چاهی دلوی آب در سبوی پیرزنی کند او را بهتر از آنک صدهزار سال در حظایر قدسی به سبّوحی و قدّوسی مشغول باشد. شما سر در زیر گلیم "کل حزب بمالدیهم فرحون" بکشید و کار خداوندی من به من گذارید که "انّی اعلم مالاتعلمون" و صلی الله علی محمد و آله اجمعین.
مرصاد العباد | بابسیم فصل اول در بیان حجب روح انسان از تعلق قالب
و آفات آن
- ۹۶/۰۵/۲۲